Schlägerei bei Real Sociedad

Recommended Posts

Im ASB-Olymp

Sociedad star injured in bust-up

Embattled Real Sociedad's season took an unpleasant turn for the worse on Wednesday after a training ground fight left Brazilian defender Adriano Rossato in hospital with a fractured cheekbone.

The Basque outfit have endured a miserable start to the season and have yet to register a victory in any of their 13 league matches to date this campaign.

They currently lie second bottom of La Liga and morale will have now taken another knock following the altercation between Rossato and team-mate Juanito.

The two came to blows at the club's training ground in San Sebastian and had to be separated after exchanging several punches.

It was Rossato who came off worse and he was rushed to hospital where he had surgery to reconstruct his compressed cheekbone.

Juanito has come out to express his deep regret at the incident, but looks likely to be hit by a hefty fine with the club having already opened an investigation into the incident.

"It has been a regrettable incident," Juanito stated. "Sometimes you lose your head in the heat of the moment and end up ashamed of yourself.

"I have put my foot in it and everyone deserves an apology for the bad example we have set."

skysports.com

bearbeitet von chinomoreno

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

1_8ByQ3X_vg4eYo.jpg

Der spanische Fußballprofi Juanito (er ist der Streithahn rechts im Bild) vom Erstligisten Real Sociedad San Sebastián hat im Training seinen Teamkameraden Adriano Rossato (rechts) krankenhausreif geschlagen. Der Brasilianer erlitt nach Presseberichten vom Donnerstag einen Wangenbeinbruch und musste operiert werden. Beide Spieler des zweimaligen spanischen Meisters hatten sich einen heftigen Faustkampf geliefert. Zwei Mitspieler, die die Streithähne trennen wollten, bekamen ebenfalls Prügel ab.

Beim baskischen Traditionsclub zehrt anscheinend der Abstiegskampf an den Nerven der Fußballer. San Sebastián ist Vorletzter der Primera División und in dieser Saison noch ohne Sieg. Juanito, der bei der Keilerei ebenfalls Blessuren davontrug, bat später um Vergebung: "Ich schäme mich für mich selbst. Dabei ist Rossato eigentlich ein Mitspieler, mit dem ich mich ansonsten gut verstehe."

Die Clubführung wollte zunächst einen Bericht von Trainer Miguel Angel Lotina abwarten und dann über Sanktionen entscheiden. Nach Angaben des Sportblatts "Marca" war dies das erste Mal, dass in Spanien ein Fußball-Profi bei einer Prügelei mit einem Teamkameraden ernsthaft verletzt wurde.

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag